Ga jij voor ‘real-life’ data of voor natte-vinger-werk?

Een klant van me heeft een webwinkel in kinderkleding.

Jongenskleding… meisjeskleding…. kleding voor baby’s en kleding voor oudere kinderen.

Er wordt al langere tijd gebruik gemaakt van emailmarketing.

Nog steeds het best presterende kanaal, als je het mij vraagt.

En ik heb het idee dat dat bij hun ook zo is.

Echter, verkopen kunnen altijd beter 🙂

Sinds een paar weken zijn ze overgestapt op een ander emailmarketingsysteem.

Dit nieuwe systeem biedt veel meer mogelijkheden om nog gerichter emails te gaan versturen.

Zo kan er nu een email gestuurd worden, met daarin zowel links naar jongens als meidenkleding.

Echter, zodra een contactpersoon op de link “jongenskleding” klikt, wordt dit geregistreerd in het systeem.

Van elk contact wordt bijgehouden op welke links er geklikt wordt, en hier worden ‘tags’ of ‘labels’ aan gehangen.

Momenteel wordt er nog niets met die data gedaan.

Maar elke week dat er een mail uitgaat, en er duizenden mensen op de links in deze emails klikken, komen we meer te weten over de interesse van de klant.

Zo kunnen we straks gerichter email gaan sturen als er een aanbieding is met jongenskleding.

Of we kunnen 1 email sturen, met daarin meerdere verschillende tekstblokken. Bijvoorbeeld de nieuwe meidencollectie, en de nieuwe jongenscollectie.

Deze worden alleen getoond aan de contacten die in het verleden op jongens/meiden links hebben geklikt.

Zie je voor je hoe dit binnen jouw bedrijf ingezet kan worden?

Dat je voortaan niet meer hoeft te ‘gokken’ waar men interesse in heeft?

Maar dat je het gewoon weet?

Omdat je contact op basis van de genomen actie jou laat weten waar ze interesse in hebben?

De volgende stap is om korte emailseries te sturen, naar contacten die interesse hebben getoond in een bepaald onderwerp.

Je valt niemand ‘lastig’ met ongevraagde emails. Je stuurt alleen naar diegenen die interesse hebben, en pas op het juiste moment.

Actie-gebaseerde emailmarketing. Of interesse-gebaseerde emailmarketing.

Hoe je het ook noemt…. het kan echt het verschil maken tussen een goed jaar… en een TOP jaar!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen
Scroll naar top