in een email naar mijn lijst vertelde ik over de maagtabletten en de hoofdpijn.

Het ging om het volgende. Waarom zou je iemand een maagtablet aanbieden, als hij/zij hoofdpijn heeft?​

Zo ook met emailmarketing. Waarom zou je iemand die al klant bij je is, een email sturen over je produkt?

Of iemand die interesse heeft in onderwerp A, emails sturen over onderwerp B​? Klinkt logisch, toch?

Maar hoe regel je dat nou in? Hoe krijgen de aanmelders op je emaillijst nou automatisch de mails waarop ze zitten te wachten?

Work smarter, not harder

Steeds meer dingen gaan online. Boodschappen doen. Je zorgverzekeringen regelen. Er is een appje voor dit, een appje voor dat.

Wordt het niet eens tijd dat je je bedrijf ook wat slimmer gaat opzetten? Met ActiveCampaign bijvoorbeeld?

Ik help ondernemers gebruik te gaan maken van een mailsysteem dat ze een hoop werk uit handen neemt, en tegelijkertijd omzet brengt.

Bijvoorbeeld, als iemand op mijn lijst staat, en een verkooppagina van een van mijn producten bezoekt, komt er automatisch een label of ’tag’ bij dat emailadres te staan.

Zo weet het systeem dat die persoon interesse heeft in dat product, en waarschijnlijk wel meer over dat onderwerp te weten wil komen.

Een keer inregelen, en dan loopt het automatisch.

Tuurlijk moet je het wel in de gaten houden, maar dat is veel minder werk dan actief zelf bijhouden wie waar interesse in heeft.​​​​

Meer verkopen door een slim emailsysteem

Of deze. Sandra wilde laatst een cursus bij me bestellen. Staat op het punt om af te rekenen. Helaas, de Raboreader niet bij de hand.

En het was tijd om de kinderen uit school te halen. Wat is dan de kans dat ze daarna alsnog gaat afrekenen?

In dit onderzoek zeggen ze dat slechts 25% de aankoop doorzet. Nu lijkt me dat overdreven, en ze geven in dit onderzoek ook al aan dat er meerdere redenen zijn voor ‘cart abandonment’, maar toch zette het me aan het denken.

Dat moet toch anders kunnen. Liefst geautomatiseerd. Daarom heb ik het nu als volgt ingeregeld:

​​​​Als iemand een produkt in de winkelwagen legt, maar niet afrekent, dan gaat er een automation lopen.

Er gaat een teller lopen, en als diegene na een uur niet de status “klant” heeft gekregen, dan is er waarschijnlijk niets afgerekend.

Dus krijgt deze persoon een vriendelijke reminder van me, met daarin de link naar het winkelwagentje.

Hier hoef je allleen maar op te klikken en te betalen. Levert mij nu gemiddeld 20% meer verkopen op, die ik voorheen misliep.

Deze en nog veel meer slimme dingen kun je gaan inregelen als je gebruik gaat maken van een slim mailsysteem.

Je hebt dan wel een emaillijst nodig.​​​ Mocht je er nog geen een hebben, dan adviseer ik je hier zo snel mogelijk mee te beginnen.