FPWP Bye Bye Calendly

[UPDATE] Inmiddels is alles weer gefixed en ben ik toch weer terug bij Calendly. Ik heb wel besloten om dit artikel te laten staan, zodat je kunt lezen wat er aan de hand was.

Een tijdje geleden stuurde ik een email naar mijn emaillijst over Calendly.

Calendly is een online tool, waarmee je klanten zelf hun afspraken kan laten inplannen.

Dat niet alleen, maar je kunt ook aangeven welke tijdsblokken dit kan.

En je kunt je account koppelen met de online agenda(s) die je al hebt, bijv Google Calender en iCloud.

Helemaal goed, toch?

Nee, helaas niet.

Wat is het geval? Calendly heeft besloten iCloud integratie te schrappen.

En niet op een hele nette manier, vind ik zelf.

Het begon allemaal met een storing.

15 november 2017 kreeg ik een bericht van iemand die iets wilde inplannen, dat het niet helemaal goed ging.

Ik ging even kijken op de site, bij support, en vond al snel onderstaande melding.

Screen Shot 2017 11 27 at 14.19.36
Lang verhaal kort. Na meerdere malen emailen kreeg ik het bericht dat ze geen voorlopige datum hebben voor een oplossing. En dat ze de optie helemaal geschrapt hebben.

Of ik even kon overstappen op Google Calender of Office 365, dan werkte alles weer.

Nou is dat geen oplossing, en al helemaal niet als je hele zakelijke en prive leven al in iCloud zit.

Einde Calendly dus.

En nu dan?

Want ik heb geen zin om heen en weer te bellen of mailen met potentiele klanten over een geschikt tijdstip.

Als ex-ICT’er moet dat automatisch natuurlijk.

Ik ben dus overgestapt naar YouCanBookMe (en weer terug naar Calendly inmiddels). Andere tool, vrijwel dezelfde features en prijzen.

En het allerbelangrijkste, ze integreren (nog) met iCloud.

Wil je weten hoe het werkt en hoe het er dan voor je klant uitziet?

Klik dan hier om een 15 min Skype gesprek met me te plannen.

Van de week zal ik even een filmpje maken hoe dit werkt, en hoe je het installeert en koppelt met je eigen agenda.

Dan heb jij voortaan ook geen omkijken meer naar je agenda.