Thrive Leads Smartlinks
Spoiler alert: dit artikel bevat affiliate links

Ik ben een enorme fan van Thrive Themes, zoals ik al eens eerder heb gezegd. Na verschillende templates gebruikt te hebben de afgelopen jaren, kan ik zeggen dat dit momenteel mijn absolute favoriet is. Templates van Thrive Themes zijn erg conversie gericht en dat merk je aan je aantal inschrijvingen op je mailinglijst.

Verder bespaar ik door het gebruik van de content builder veel tijd en onnodig 'klikwerk' omdat je een daadwerkelijk What You See Is What You Get (WYSIWIG) ervaring hebt. Kortom, ik ben een tevreden gebruiker.

Maar goed, nu hebben ze weer iets nieuws bedacht, Thrive Leads Smartlinks. En daar ben ik heel enthousiast over. Laat me je vertellen waarom...

Thrive Leads voor al je Slide-in opt-ins, Lightbox popups en opt-in widgets

Ik gebruik Thrive Leads op verschillende pagina's om mijn bezoekers zich in te laten schrijven voor de 7 gratis website tips bijvoorbeeld.

Met Thrive Leads kun je meerdere varianten van een popup of opt-in widget plaatsen, en deze versies worden automatisch getoond. Je kunt ze zelfs A/B testen, zodat je na verloop van tijd ziet welke het best presteert.

Zo kun je het aantal inschrijvingen steeds meer verhogen door telkens kleine wijzigingen tegen elkaar te testen. En dat is wat je wil. Met hetzelfde aantal bezoekers, meer inschrijvingen krijgen, je conversie verhogen. Niets nieuws, zo doen alle succesvolle websites het. So far, so good.

​Maar als een bezoeker zich heeft ingeschreven en dus een subscriber is geworden, krijgt hij/zij nog steeds popups te zien, die hij/zij al eerder heeft gezien en heeft ingevuld.

Onnodig gebruik van je online vastgoed, toch? Irritant voor je subscriber, want het kan zomaar zijn dat diegene het irritant vind en besluit zich uit te schrijven. En dat wil je dus niet.

De oplossing: Thrive Leads Smartlinks

Shane heeft met zijn team hier een oplossing voor bedacht. Met Thrive Leads Smartlinks zorg je ervoor dat je subscribers voortaan geen popups meer te zien krijgen.

Door gebruik te maken van een speciale link, die je zelf kunt aanmaken op basis van verschillende voorwaarden, zorg je ervoor dat je subscribers voortaan geen opt-in formulieren te zien krijgen.

Voor deze subscribers kun je het stukje website dat normaal gesproken wordt ingekomen door je opt-in, vullen met andere content. Optimaal gebruik van je webruimte dus.

Thrive Leads Smartlinks

Speciale aanbieding voor je subscribers

Maar het gaat nog verder. Met Thrive Leads kun je een tweede 'state' van een fomulier maken. Zo kun je bijvoorbeeld een popup maken die bezoekers de boodschap laat zien om zich in te schrijven, maar die aan subscribers een speciale aanbieding of korting laat zien. En dat is dus echt heel krachtig.

Je kunt de smartlinks in je emails gebruiken om subscribers een extra korting te geven. Dit zorgt dus voor een sterkere band met je subscribers, want zij krijgen iets dat andere bezoekers niet krijgen.

Ze worden 'beloond' voor het feit dat ze zich ingeschreven hebben. En dat stimuleert weer om je website bij anderen aan te bevelen en je artikelen te delen. En uiteindelijk neemt dit weer een stukje drempel weg om een van je produkten te kopen.

Wil jij meer inschrijvingen op je nieuwsbrief? Kijk dan zeker naar Thrive Themes als vervanging van je huidige thema, je zult er geen spijt van krijgen.

Hier vind je de link naar de site van Thrive Themes

In een volgend artikel zal ik wat meer ingaan op het gebruik van Smartlinks, maar ik ben er zo enthousiast over dat ik het je alvast met je wilde delen.

Deel dit artikel aub als je er wat aan hebt gehad. Hoe meer mensen ik hiermee kan helpen, hoe beter. En mocht je vragen/opmerkingen hebben naar aanleiding van dit artikel, dan mag je me dit altijd laten weten. Onderaan deze pagina kun je je reacties kwijt. Ik kijk er naar uit te horen wat je te vertellen hebt.

Wil jij meer omzet met e-mailmarketing?

Dat kan! E-mailmarketing is nog steeds het kanaal dat je de meeste omzet oplevert. Alleen... je moet natuurlijk wel weten hoe je dat doet. En daar kan ik je mee helpen. Meer weten? Plan een vrijblijvend adviesgesprek