Waarom je VANDAAG nog de Facebook pixel op je website moet plaatsen

Wellicht heb je wel eens gehoord van de Facebook Pixel. Wat is dat nou eigenlijk?

En belangrijker, waarom zou je hem VANDAAG nog op je website moeten plaatsen?

Dat en veel meer lees je in dit artikel.

Wat is die Facebook pixel eigenlijk?

Tja, dat ligt er een beetje aan. Aan wie je het vraagt bijvoorbeeld.

Technisch gezien is het niet meer dan een stukje code, van een paar regels, die je op je website plaatst. That’s it.

Dit hierboven zou het antwoord kunnen zijn van je webbouwer. Maar als je het een marketeer vraagt, dan krijg je een ander antwoord.

De Facebook pixel is DE mogelijkheid om je ideale doelgroep op te bouwen.

En je websitebezoekers? Die zien er niets van terug. Ze merken er eigenlijk niets van.

Wat kun je nou met die Facebook pixel?​

Let’s face it. Facebook weet bijna alles van ons. Ruim 7 miljoen Nederlanders zit dagelijks op Facebook. En een enorme hoeveelheid data wordt tijdens dat gebruik vastgelegd.

Door het installeren van de Facebook pixel kun je gebruik gaan maken van deze data.

Je weet waarschijnlijk al, dat de meeste klanten niet na 1 advertentie bij je komen kopen. Er zijn meerdere contactmomenten nodig om iemand over te halen tot aankoop.

Dus moet je meerdere malen jezelf laten zien, vertrouwen opbouwen, en dan, uiteindelijk, is er een percentage bezoekers dat bij je koopt.

​Hoe waardevol is het, als je WEET wie je site al een keer gezien hebben, zodat je deze ‘warme’ bezoekers een ander bericht kunt sturen dan degene die je website voor de eerste keer te zien krijgen?

Dit soort dingen kun je bereiken met de Facebook Pixel.

Voordelen van de Facebook pixel​

Als voorbeeld. Een klant van me wil aan de gang met emailmarketing. Maar nu nog niet, want ze heeft geen ebook, geen funnel of zelfs nog geen emailmarketingsysteem als Mailchimp of ActiveCampaign.

Omdat ze sinds vorige week de pixel op haar website heeft staan, kan ze binnen nu en 6 maanden de mensen bereiken die op haar website zijn geweest.

Facebook weet vanaf dat moment namelijk, wie van de Facebook gebruikers er op haar website zijn geweest.​ En dat wordt tot 180 dagen opgeslagen.

Als ze over een maand of 3 haar ebook klaar heeft, kan ze een aangepaste doelgroep aanmaken, van de Facebook gebruikers die de afgelopen 180 dagen op haar website zijn geweest, en deze mensen een advertentie laten zien waarin ze haar ebook promoot.

Omdat deze personen al 1 of meerdere keren op haar site zijn geweest, gaat deze advertentie het waarschijnlijk een stuk beter doen, dan adverteren naar een ‘koud’ publiek.

Maar het gaat nog verder. Je kunt een doelgroep maken van Facebook gebruikers die wel je verkooppagina hebben gezien, maar geen gebruik hebben gemaakt van je aanbod.

Door het aanmaken van een doelgroep van mensen die de afgelopen week op je verkooppagina zijn geweest, en de mensen die gekocht hebben uit te sluiten, heb je precies de mensen te pakken die wel geinteresseerd zijn, maar nog wat extra motivatie nodig hebben.

Installeer dus VANDAAG nog de Facebook pixel, als je dat nog niet hebt gedaan. Lees hier hoe je dat moet doen.

Heb je n.a.v. dit artikel nog vragen?

Contact opnemen →

Delen ? Graag !
Edwin Schoonheim
 

Als ActiveCampaign export en Wordpress fan help ik ondernemers om meer omzet te halen uit hun business. Wil jij meer verdienen via je emaillijst? Neem dan eens vrijblijvend contact met me op voor de mogelijkheden.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen