Haal jij niet genoeg resultaat uit je e-mailmarketing? Grote kans dat dat snel te fixen is…

Meer mailen…

Klinkt eenvoudig, maar het is gewoon zo. Er zijn een aantal redenen waarom 1 mail sturen gewoon niet werkt.

1. niet iedereen leest iedere e-mail.
2. niet iedereen koopt om dezelfde redenen

Niemand leest al je mails

Om met de eerste te beginnen, er is maar 1 persoon die AL je mails leest… Niet je moeder, je broer of zus, je BFF of opa/oma, maar jij zelf.

Als je namelijk een beetje serieus bezig bent met e-mailmarketing, dan stuur je test-mails naar een van je privé adressen, om te kijken of alles OK is.

Jij bent dus de enige die AL je mails leest. De rest van de wereld leest ze gewoon niet allemaal.

En om die reden alleen al zou je meerdere mails moeten sturen als je iets wilt verkopen.

30% open-rate (wat tegenwoordig al niet meer betrouwbaar is met IOS15) is natuurlijk heel wat. Maar daarmee mis je nog altijd 70% van je doelgroep.

Door niet 1, maar 4 mails te sturen, verhoog je de kans dat je mails geopend worden. De 30% van mail #2 zijn namelijk niet precies dezelfde personen als de 30% van mail #2.

Met 4 in plaats van 1 mail, kun je die 30% zomaar eens verhogen naar 50% tot 60%. Dikke winst.

Niet iedereen koopt om dezelfde redenen

Als je al de redenen om je product te kopen, in één mail zou proppen, dan zou deze veel te lang worden. Door het op te knippen in 4 mails, met bijbehorende ‘hooks’ (invalshoeken, geef je jezelf permissie om vaker te mailen.

Je kunt de onderwerpregel van elke mail aanpassen aan de invalshoek, en triggert hiermee de verlangens van verschillende kanten.

Waarschijnlijk heb jij ook een aantal super fans in je bedrijf. Klanten die zo’n beetje alles kopen wat je aanbiedt. Door de eerste mail kort en krachtig te houden (“Ik heb iets nieuws dat probleem X oplost, klik hier voor meer info”) trigger je deze doelgroep.

In de tweede mail vertel je iets over de problemen die je product oplost. In mail 3 een aantal testimonials. Enzovoort.

Zo bereik je de verschillende subgroepen in je doelgroep. En geef je jezelf de kans om vaker te mailen.

Probeer het eens zou ik zeggen.

En als je er hulp bij nodig hebt, dan weet je me te vinden.