40 extra kliks

Van de week stond ik bij een verkeerslicht te wachten, waar zo’n enorm vangnet naast de weg staat met een vuilnisbak er onder.

Je weet wel, waar je je troep in kunt gooien.

Het idee is dat automobilisten dit zien als een spelletje om te kijken of je raak kunt gooien.

Met als resultaat dat veel afval in (of naast, voor de niet sportievelingen onder ons) de vuilnisbak beland.

Het mooie vind ik, dat je precies begrijpt wat de bedoeling is als je naast zo’n ding staat te wachten.

Hetzelfde geldt voor het ‘play-button’ effect.

Zo’n knopje dat vroeger op je video of DVD speler stond.

Je weet dat je op zo’n knopje moet drukken om de video af te spelen.

Dit kun je ook in je e-mailmarketing gebruiken.

Veel platformen staan niet toe dat je een video in je e-mail meestuurt.

Dus wat de meeste mensen doen, is een screenshot of tekstlink sturen (of beide)

En dan maar hopen dat men erop gaat klikken.

Ik kreeg van iemand een mail met een screenshot, met zo’n ‘play-button’ erop.

Super duidelijk dat het om een video ging.

Ik heb 3 testjes gedaan in mijn eigen mails, en ik ga niet meer terug.

40 extra kliks 1

Elk van de 3 e-mails zat een foto in, met een link naar een video.

De ene helft kreeg een screenshot zonder knop (zoals links), de andere helft met knop (zoals rechts)

Welke denk jij dat het best presteert?

Inderdaad…. een 40% hogere klik-rate als je een play-button op je screenshot zet.

Doe er je voordeel mee.