Een challenge starten? Werkt dat nog wel?

Heb jij dat ook?

Dat je overal waar je kijkt (online dan) weer een nieuwe Challenge voorbij ziet komen?

Ik wel.

Overal is wel een challenge voor te vinden. Zeker als je actief bent op social media, en ingeschreven bent op een paar emaillijsten, dan vliegen ze je bij wijze van spreken om de oren.

Challenge ‘overload’

Zo noem ik het, een ander woord heb ik er niet voor.

Nu komt het in mijn geval helemaal door mezelf, ik kan niemand anders er de schuld van geven.

Ik ben actief op social media en sta ingeschreven op tientallen emaillijsten. En nee, dat is niet overdreven 🙂

Waarom zoveel lijsten, hoor ik je denken?

Deels uit oprechte interesse, deels om te kijken wat de buurman doet en een heleboel om op te slaan in mijn email-archief.

En nee, niet om botweg te kopiëren, maar meer voor inspiratie voor als ik nog eens een goede invalshoek of onderwerpregel zoek.

Anyways, ik sprak van de week Sandra een klant van me, die dit ook heeft.

Ze belde me in eerste instantie voor een technische vraag, maar eigenlijk vroeg ze zich meer af of dat ‘weggeven’ nog wel werkt.

Ze is echt goed in haar vak, maar is nog niet zolang geleden gestart met ActiveCampaign, en ze wil haar relatief kleine lijst heel graag uitbreiden.

Om kennis te delen, nieuwe bezoekers aan te trekken, fans te krijgen en uiteindelijk haar ideale klant te kunnen helpen.

Ze snapt het belang van een goede lijst, en wat het voor haar bedrijf kan betekenen.

Om haar lijst te laten groeien, wil ze graag een korte videotraining aanbieden, in ruil voor een emailadres. Goed idee toch?

Iets dat veel ondernemers doen, en wat ook nog steeds erg goed werkt.

Zelf doe ik dit ook, bijvoorbeeld met mijn gratis videotraining ActiveCampaign

 

Toch twijfelde ze…

“Edwin, overal kom ik challenges tegen, heeft die van mij nog wel toegevoegde waarde?”, vroeg ze me.

Ze is een beetje ‘challenge-moe’ en wil hier zelf niet nog meer aan bijdragen.

Overal zwarte auto’s

Ken je dat, dat je iets nieuws hebt, bijvoorbeeld die mooie jas of je nieuwe schoenen?

Of die auto die je zo mooi vind?

Ineens zie je ze overal…

Het lijkt wel of de halve wereld ineens ook heeft bedacht dat ze net zo’n zwarte auto wilden.

Een paar weken geleden zag je er een stuk minder rijden, toch?

Ik sta er elke keer weer van te kijken.

Het valt je niet op, omdat je er tot nu toe niet veel aandacht aan hebt besteed.

Je brein speelt dus een spelletje met je.

Er zijn er ineens niet meer of minder (behalve die van jou dan), maar het valt je gewoon meer op.

Waarom ik dit vertel? Blijf nog even verder lezen, dan wordt het vanzelf duidelijk.

We doen graag alles zelf

Veel ondernemers doen graag alles zelf. Website maken, emailmarketing inrichten en social media.

En het kan, he? Overal is gratis (en betaalde) kennis te halen, zodat je de skills kunt leren om het zelf te doen.

Maar in die zoektocht naar kennis meldt je je aan op emaillijsten, ga je Facebook pagina’s liken en zo komen er langszaam maar zeker meer ‘zwarte auto’s’ in je mailbox of tijdlijn.

En het gaat je steeds meer opvallen, en uiteindelijk irriteren.

En daarom beslis je dat het niet meer werkt…

En dat je ervan afziet om die enorm waardevolle mini-cursus te lanceren.

Jammer, want je mogelijke klant is waarschijnlijk op veel minder emaillijsten geabonneerd.

Dus… werkt dit nog wel voor mij?

Ja, ik denk van wel. Ik ben er van overtuigd dat als je waardevolle informatie deelt, dit nog steeds goed kan werken.​​​​​​ Maar het moet wel bij je passen.

Een ebook in elkaar flansen puur en alleen voor emailadressen, dat werkt niet. Heeft trouwens nooit gewerkt als je het mij vraagt.

Een emailadres is nog steeds super waardevol. Je komt direct bij iemand binnen, dus men geeft niet zomaar dat adres aan iedereen die er om vraagt.

Als jij iets te bieden hebt waarmee je mensen kunt helpen, maak dan die video-serie of dat ebook.

Trek je er niets van aan dat er tegenwoordig zoveel challenges zijn.

Deel je kennis… haal nieuwe bezoekers binnen… en help meer klanten met jouw unieke kennis en ervaring.

Zie je op tegen de technische uitdagingen om dit voor elkaar te krijgen?

Dan zijn er genoeg mensen die je hiermee kunnen helpen 🙂

En Sandra? Wat gaat zij nu doen?

Ik heb haar geadviseerd om gewoon te doen wat ze voor ogen heeft.

En gelukkig gaat ze dat ook doen.

Als je goed bent in je vak, en je echt iets te vertellen hebt, waarom niet?

Ze is op dit moment druk bezig met haar video’s, en het schrijven van de teksten voor de landingspagina.

En als dat allemaal klaar is, zorg ik ervoor dat het technisch is ingericht en werkt zoals ze graag wil.

Sandra besteed graag de techniek uit, en ik help haar daar graag bij.

Voor ondernemers die het liever zelf doen, maar wel hulp nodig hebben, heb ik een online programma ontwikkeld waaraan je nu tegen een speciale prijs kunt deelnemen.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen
Scroll naar top