Waarom je vandaag nog moet starten met een emaillijst

waarom je vandaag nog moet beginnen met een (mailchimp) emaillijst

​Ik hoor het je denken. Wat moet ik met een mailinglijst (of nieuwsbrief/emaillijst/mailing, hoe je het maar wilt noemen)? Is dat niet spammy? En is emailmarketing niet op zijn retour?

Als je het goed aanpakt is emailmarketing alles behalve spammy. Er zit misschien een rare nasmaak aan het hele 'nieuwsbrief' idee, maar er zijn honderen ondernemers die succesvol gebruik maken van emailmarketing en hier duizenden euros mee verdienen. Emailmarketing dood? Ik dacht niet niet.

Starten met een emaillijst, liefst vandaag nog!

Dus, als je echt succes wilt met je website en met je (online) onderneming, dan raadt ik je aan om je vooroordelen opzij te zetten en gebruik te gaan maken van een emaillijst. Ik weet zeker dat emailmarketing ook voor jouw bedrijf gaat werken.

Ikzelf ben er helaas te laat mee begonnen. Het stond al een tijdje op de planning, maar op de een of andere manier was er altijd iets belangrijkers te doen dan te starten met emailmarketing (hoezo uitstelgedrag). Ik ben er dus pas vorig jaar serieus mee aan de gang gegaan. En ik merk nu al dat het werkt!

Dat ik zo laat begonnen ben, daar heb ik nog steeds spijt van, maar voor jou is het nog niet te laat. Dus ik wil je bij deze aanraden om liefst vandaag nog te starten met een emaillijst op te bouwen. En dit is waarom....

  1. emailmarketing is persoonlijk
  2. emailmarketing is gericht
  3. emailmarketing is direct

Emailmarketing is persoonlijk

​De mailbox is nog steeds een beetje het heiligdom van je bezoeker. Je krijgt niet zomaar iemands emailadres. Want met dat emailadres kun je hem of haar direct bereiken. En daar ligt nou juist de kracht.

Via email kun je een band opbouwen met je bezoeker, door regelmatig (niet elke dag) waardevolle tips en trucs te geven op dat gebied waar ze geinteresseerd in zijn.

Je bezoeker komt niet zomaar naar je website. Ze hebben een probleem en ze willen dat graag opgelost hebben. Maar niemand klikt meteen op die 'koop nu'-knop. Mensen willen weten of datgene dat je te bieden hebt, ook daadwerkelijk de oplossing biedt.

En daar komt emailmarketing bij kijken. Door op regelmatige waardevolle tips en trucs (dus geen verkooppraatjes) naar je emaillijst te sturen, zien je bezoekers dat je wel degelijk iets te vertellen hebt.

Je laat zien dat je kennis van zaken hebt. Niet 1 keer en daarna een keiharde sales-email, maar meerdere emails met gratis tips over jouw vakgebied.

Facebook, Twitter en al die andere social media zijn belangrijk, maar het werkt echt fantastisch als je via een email langzaam een relatie kunt opbouwen met je bezoekers en ze zo wellicht over te halen klant bij je te worden.

Emailmarketing is gericht

Zit jij te wachten op emails over rode vierkantjes terwijl je op zoek bent naar blauwe rondjes? Ik niet in ieder geval. Ik schrijf me redelijk vaak in voor emailmarketing, maar als blijkt dat het niet relevant voor me is, ben ik zo weer uitgeschreven. Met de juiste emailmarketing tactiek kun je gericht je bezoekers de juiste emails gaan sturen.

Met gericht bedoel ik dat je met de tools van vandaag kunt instellen dat bezoekers van je website die naar produkt A gekeken hebben, mail ontvangen over produkt A. Bezoekers van de pagina over produkt B krijgen alleen email over dat produkt. Dit lijkt misschien logisch, maar het zorgt er voor dat het openingspercentage van je emails enorm stijgt.

Emailmarketing is direct

Met je emaillijst kun je met 1 druk op de knop tientallen, honderden of zelfs duizenden (potentiele) klanten tegelijk benaderen. Probeer dat maar eens met je website of met social media. Via je website kun je natuurlijk ook klanten binnen halen, maar met emailmarketing kun je morgenavond om 21:00 al je klanten in een keer vertellen over je nieuwe produkt, dienst of wat dan ook. 

Tegen de tijd dat je bezoekers na een email of 6-7 nog steeds ingeschreven zijn, de mails ook daadwerkelijk openen en lezen, weet je dat ze waarderen wat je te vertellen hebt en is het tijd voor de volgende stap. Want uiteindelijk wil je ook omzet halen toch?

Ik las laatst ergens dat iemand email een "push-button-ATM" noemde. Ik weet even niet meer waar, maar het komt erop neer dat je met 1 druk op de knop geld kunt verdienen. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar er zijn een heleboel ondernemers die een succesvolle business hebben op basis van emailmarketing.

Wil jij snel aan de slag met emailmarketing? Dat kan. Download direct mijn ebook "Starten met emailmarketing" met daarin de 6 stappen die nodig zijn om een Mailchimp account op te zetten.

KLIK HIER om dit ebook direct te ontvangen.

Bedenk je eens in wat het voor jouw bedrijf kan betekenen als je met een paar muisklikken de juiste boodschap naar de juiste groep mensen kunt sturen?

Interesse in een online cursus Mailchimp?

Is je interesse in emailmarketing gewekt? En zie jij de voordelen van het starten van een emaillijst? Schrijf je dan in voor mijn online cursus Mailchimp, waarin ik je in 7 dagen (maximaal 30 minuten van je tijd) uitleg hoe je van het begin tot het eind een emailmarketing machine opzet.

​Heb je nog vragen naar aanleiding van dit artikel?

Ik kan me voorstellen dat je nog wat vragen hebt die hier niet zijn beantwoord. No worries, je kunt je vraag stellen onderaan deze pagina bij het commentaar veld. Ik probeer alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Heb je een vraag over iets anders dan emailmarketing, gebruik dan het contactformulier.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen
>
Scroll naar top