meer inschrijvers op je emaillijst met deze eenvoudige aanpassing VK

Als je je bedrijf wilt laten groeien, dan moet je als je het mij vraagt, gebruik maken van emailmarketing. Het is nog steeds een van de best werkende 'tools' die ik binnen mijn bedrijf heb. Met deze eenvoudige tip, zorg jij er voor dat jouw emaillijst beter gaat groeien.

OK, emailmarketing, het is een 'numbers game'. Wil je echt leuke resultaten boeken met emailmarketing, dan moet je adressen gaan verzamelen. Veel, heel veel adressen.

Met 100 inschrijvingen kom je er niet, en 1000 levert je ook nog niet een enorme omzet op.

Het is dus zaak om meer inschrijvingen te krijgen op je emaillijst (en die te behouden, want hoe goed je je best ook doet, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft)

Geef je bezoekers wat ze zoeken

1 van de grootste fouten die ik nog vaak zie, is dat ondernemers hun emaillijst 'nieuwsbrief' noemen. En dus het inschrijfformulier voorzien van de tekst "Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief'. Wat mij betreft een dikke misser.

Niemand zit te wachten op een nieuwsbrief, toch? De lijsten waarvoor ik me inschrijf, hebben altijd een goede weggever, en dit wordt ook duidelijk in het inschrijfformulier verteld.

Maar goed, de tip. Wat ik gemerkt heb, is dat mijn bezoekers en klanten vaak meerdere interesses hebben. Zo zijn er bezoekers die mijn site bezoeken omdat ze een snellere website willen, of omdat ze willen starten met emailmarketing.

Tot vorig jaar had ik maar 1 inschrijfformulier op mijn website. De geintereseerden in websites, kregen dezelfde opt-in als degene die geinteresseerd was in emailmarketing.

Sinds een paar maanden heb ik daar verandering in aangebracht. Alle artikelen die gaan over emailmarketing, krijgen een andere opt-in dan artikelen over websites.

Zo biedt je je bezoekers precies datgene waarnaar ze op zoek zijn. Het tweede voordeel is dat je zo meerdere doelgroepen, en dus meer inschrijvers krijgt.

Plus de conversie is hoger, want het percentage inschrijvingen op het emailmarketing formulier is gemiddeld 20% hoger dan voorheen.

En hoe doe je dat dan?

In bijv.  Mailchimp is het vrij eenvoudig om de code van je inschrijfformulier met een teksteditor aan te passen. Dit als je beide formulieren op dezelfde lijst wilt laten uitkomen.

Werk je met een meer geavanceerd systeem als ActiveCampaign? Dan kun je ervoor kiezen een extra formulier aan te maken. Zo kun je binnen je systeem een 'label' of 'tag' meegeven van welk formulier men afkomstig is. Dit is later handig, omdat je dan alleen mail kan versturen naar geintereseerden in website en zo je emailmarketing inschrijvers niet onnodig lastig valt.

Dus, wil je meer inschrijvers op je emaillijst? Bedenk dan eens welke doelgroepen er op je site komen, en probeer voor elke doelgroep een aparte opt-in te maken. Liefst met een andere weggever.

Heb je vragen n.a.v. dit artikel? Laat het me weten in de comments hieronder.

About the Author

Als ActiveCampaign expert en Wordpress fan help ik ondernemers om meer omzet te krijgen. Wil jij meer verdienen via je emaillijst? Neem dan eens vrijblijvend contact met me op voor de mogelijkheden.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}