wpfp automatiseren met zapier

Een van de dingen waar ik een enorme hekel aan heb, is dezelfde dingen steeds opnieuw doen.

Herken je dit ?

Lees dan snel verder, want ik heb de oplossing voor je.

Ik had het er al eens eerder over, Zapier. Deze tool is echt de online variant van het Zwitsers zakmes, zo multifunctioneel is het.

Zapier is de afgelopen maanden misschien wel mijn favoriete nieuwe tool geworden, op ActiveCampaign na dan he?

Maar wat kan je nou met dat Zapier?

Zapier verbind meer dan 1000 !!! verschillende online tools aan elkaar, zonder 1 regel code te schrijven.

Ik geef je 5 voorbeelden…

(maar het zouden er zo 13 kunnen zijn, het aantal Zaps dat ik momenteel in mijn account heb)

1) Automatisch uren factureren

Ik gebruik Toggl om mijn uren bij te houden die ik voor klanten werk. Handig, want er is ook een iPhone app van.

Voorheen vergat ik aan het eind van de maand hier en daar wel eens een uurtje te factureren. Plus dat het veel handwerk was.

Zapier ‘schiet’ automatisch de uren met label “Factureren” door naar Moneybird, en maakt daar direct een concept factuur van.

Deze wordt automatisch de eerste van de volgende maand verstuurd.

En Moneybird is zo slim om alle facturen van een bepaalde klant te ‘bundelen’ in 1 faktuur, in plaats van allemaal losse te versturen.

Scheelt me een heleboel tijd, en ik loop geen omzet meer mis.

2) Bonnetjes en fakturen naar Moneybird sturen

Ik gebruik dus Moneybird. Maar al die fakturen en bonnetjes bijhouden, dan was wel een dingetje.

Ik scan nu alles in met een app op mijn telefoon, en stuur dit naar een bepaalde folder in Google Drive. Zapier bekijkt van welk bedrijf deze faktuur of bon is, kijkt welke datum (en dus periode) en stuurt deze als PDF naar Moneybird.

Daarna wordt de betreffende PDF naar een andere folder in Google Drive verplaatst als archief (bijv 20183e kwartaal)

3) Calendly afspraken automatisch opvolgen

Om met klanten afspraken te maken, gebruik ik (weer) Calendly.

Zodra iemand een afspraak inplant, checkt Zapier wat voor soort afspraak dit is, en start op basis daarvan een ActiveCampaign automation.

Bijvoorbeeld als iemand een afspraak maakt voor een funnel review, dan ontvangt die persoon automatisch een email met meer informatie en dingen die voorbereid moeten worden.

4) Facebook Messenger emailadressen

Met Manychat kun je automatisch Facebook Messenger bots inzetten. Op een gegeven moment wil je misschien wel een emailadres vragen, om iets toe te sturen bijvoorbeeld.

Met Zapier kun je deze emailadressen direct automatisch naar ActiveCampaign laten sturen en een automation starten om je beloofde ebook toe te sturen.

5) Facebook Lead Ads

Als je op Facebook adverteert, dan ken je waarschijnlijk Lead Ads wel. Dit zijn advertenties waarmee je bezoeker dmv een Facebook formulier zijn naam en emailadres achterlaat, in ruil voor bijv. je ebook.

Het probleem met Lead Ads is dat je de emailadressen handmatig bij Facebook moet downloaden. Enorm omslachtig. Met Zapier zorg je ervoor dat de emailadressen direct in je emailsysteem komen.

Slechts 5 voorbeelden hoe je door het inzetten van een slimme tool tijd kunt besparen, en tegelijk je omzet kunt verhogen.

Wil je weten hoe je Zapier effectief kunt inzetten in jouw bedrijf, maak dan een afspraak met me voor een gratis en vrijblijvende Skype sessie.